Etusivu
|
Suositukset
|
Lisää elokuva
|
Arvosteltavaa
|
Kirjaudu sisään
Ephief
Arvostelut
|
Tilastoja
|
Omat listat
|
Tiedot
Aikajärjestys
|
Arvosanajärjestys
Käyttäjän Ephief arvostelut arvosanajärjestyksessä
Elokuva
Arvosana
Dancer in the Dark (2000)
"
Minä vihaan musikaaleja, ja silti tämä on jo toinen musikaali, joka saa 10 pistettä. Tätä katsoessani itkin niin monta kertaa, että en edes halua sitä tässä sanoa.
"
10
Kylä (2004)
(The Village)
"
Kyllä tälle nyt joutuu täyden kympin antamaan, sillä mitään vikaa en siitä pysty keksimään. Erinomaisesti luotu tunnelma jäi vahvimmin mieleen. Sitä tukivat loistava kameran, äänien (äänettömyyden) ja musiikin käyttö sekä hyvät näyttelijäsuoritukset. Kyllä se Shyamalan vaan osaa.
"
10
American Beauty (1999)
"
Ajatuksia. Toivottavasti jokainen tämän elokuvan jälkeen katsoo maailmaa edes hetken eri tavalla.
"
10
Magnolia (1999)
"
Tämä on niitä elokuvia, jotka on parempi katsoa yksin kuin muiden seurassa. Ja minkäänlaisia arvosteluja tai muita lukematta.
"
10
Leon (1994)
(Léon)
"
Erinomaista näyttelijätyötä pääosan esittäjiltä. Yksinkertaiset lavasteet toimivat, kun ohjaaja osaa asiansa.
"
9
Yö ja usva (1955)
(Nuit et brouillard)
9
Kissojen valtakunta (2002)
(Neko no ongaeshi)
"
Outoa, mutta loistavaa!
"
9
Tulitikkutehtaan tyttö (1990)
"
Jälleen erinomaista kuvausta suomalaisesta mielenlaadusta. Pituuskin oli juuri sopiva tunnin mittaisena. Small talk on hiljaisuutta.
"
9
Interstellar (2014)
"
Tekisi kovasti mieli antaa tälle jopa 10 ihan vain siksi, kun ei ole tullut pitkään aikaan tuoreelle elokuvalle kymppiä annettua. Ehkä ei sitten kuitenkaan, kun ei tämä nyt mikään täydellinen elokuva ollut... Kolme tuntia meni hujauksessa, eikä kelloon tullut katsottua kertaakaan. Tarina oli vankka, tiede taustalla uskottavaa eivätkä henkilöhahmotkaan olleet ärsyttäviä. Elokuvan musiikki ja äänitehosteet tosin oli paikoin miksattu tarpeettoman kovalle.
"
9
Too Many Cooks (2014)
9
The Descent - loukussa (2005)
(The Descent)
"
Pitkästä aikaa kauhuleffa, joka oikeasti aiheutti jännitystä ja sydämentykytystä. Alussa homma toimi oikein loistavasti, sitten hieman ote lipsui tai mentiin jonkun määrittelemättömän rajan yli, mutta lopussa taas kurottiin alussa luotu taso kiinni. 8œ antaisin, jos voisin.
"
9
Birdman (2014)
(Birdman or (The Unexpected Virtue of Ignorance))
"
Huikeaa näyttelijätyötä (myös sivuosissa) ja upeaa kuvausta. Äänimaailmassakaan ei ollut valittamista, joskin välillä äänenvoimakkuus olikin aika suuri. Jo pelkästään taiturimaista kuvausta katseli mielellään, mutta yllättäen myös teatterimaisuus oli luotu miellyttävästi. Eikä ajankohtaisuus ja yhteiskuntakommentaarikaan haitannut. Muuten antaisin ehkä kasin, mutta annetaan nyt yksi lisäpiste vielä tuoreudesta.
"
9
Watchmen (2009)
"
Tämä taisi olla jollain tavalla realistisin sarjakuvaelokuva, mitä olen nähnyt. Toki, eihän tässä sinällään realismista voi puhua, mutta jonkinlaisesta raadollisuudesta kuitenkin. Katsojien herkkää hipiää ei suotta yritetty vereltä tai sisälmyksiltä varjella, eikä kukaan supersankari ollut täysin hyvä tai huono. Visuaalisuus toimi ja hittikappaleita oli käytetty yllättävänkin toimivasti musiikkina. Ainoastaan Cohenin Hallelujah oli hieman ylitse ampuvaa. Nixonin näyttelijän kuminaamakaan oikein sopinut kokonaisuuteen, mutta kuitenkin kaikkinensa paketti oli hyvin hallussa. En oikein tohtinyt odottaa ihmeitä elokuvalta, joten positiivinen yllätys sai pisteet nousemaan viidennen tähden puolelle. Näin sitä supersankarielokuvaa tulisi tehdä.
"
9
The Cosmonaut (2011)
"
Erittäin hyvätunnelmainen lyhyt scifi-elokuva. Tuotannollisetkin seikat olivat kohdallaan ja vaikka tarinasta sinällään ehkä hieman puuttuikin omaperäisyyttä, paikkasi tunnelma hyvin paljon. Se hyvä puoli näissä lyhytelokuvissa on, että asian voi kertoa juurin niin tiivisti, kun tarina vaatii.
"
9
Rasvalamppu (2013)
(La lampe au beurre de yak)
9
Syvä uni (1946)
(The Big Sleep)
"
Aika upea elokuva. Hienoa (joskaan ei loistokasta) kuvausta ja kerrontaa. Elokuva eteni kuin juna ja nopeaa dialogia sinkoili. Mysteereitä synnytettiin vain, jotta niitä saatiin myös ratkaistua. Kohtalokas nainen etsivätoimistossakin oli saatu mukaan.
"
9
Tie (2009)
(The Road)
9
Kung Fu Hustle (2004)
(Kung fu)
"
Erinomaista parodiaa. Loistavia karikatyyreja, stereotypioita ja kärjistyksiä. Näyttäviä taistelukohtauksia ja hyviä vitsejäkin.
"
9
The Gunfighter (2014)
9
Hänen tilanne (2012)
"
Tästä pidin! Hienoa animointia, jonka tyyli toimii ja iskee ainakin minuun.
"
9
1
... 3 ...
180
Elokuvahaku
Hakusana
Lisäehtoja
Lisäehtoja hakuun
Valmistumisvuosi:
-
Tyylilajit:
jokin valituista
kaikki valitut
ei mikään valituista
aikuisten
animaatio
dokumentti
draama
elämänkerta
fantasia
film-noir
historiallinen
kauhu
kokoperheen
komedia
lännenelokuva
lyhytelokuva
musiikki
musikaali
mysteeri
rikos
romantiikka
sci-fi
seikkailu
sota
toiminta
trilleri
urheilu
Etusivu
|
Suositukset
|
Lisää elokuva
|
Arvosteltavaa
|
Kirjaudu sisään
Tilastoja
|
Tietoa palvelusta
|
Käyttöehdot
|
Palaute