Etusivu
|
Suositukset
|
Lisää elokuva
|
Arvosteltavaa
|
Kirjaudu sisään
Ephief
Arvostelut
|
Tilastoja
|
Omat listat
|
Tiedot
Aikajärjestys
|
Arvosanajärjestys
Käyttäjän Ephief arvostelut arvosanajärjestyksessä
Elokuva
Arvosana
Hiipivä tiikeri, piilotettu lohikäärme (2000)
(Wo hu cang long)
"
Erinomainen tarina, näyttelijät, juoni, kuvaus, taistelut, lavastus, valaistus, ohjaus, ....
"
10
Imperiumin vastaisku (1980)
(Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back)
"
Huomattavasti parempi kuin edellinen. Suoraviivaisempi ja eheämpi. Ei nykyleffoista tuttuja jaaritteluja.
"
10
Hero (2002)
(Ying xiong)
"
Äärettömän kaunis elokuva.
"
10
Donnie Darko (2001)
"
Uskomattoman loistava elokuva. Rooleihinsa täydellisesti sopivat näyttelijät, erinomainen kuvallinen ja tarinallinen kerronta. Kaiken täydentää loistava musiikki. Yritin kovasti miettiä muuta sanottavaa siitä, mutta hiljaiseksi vetää. Katsokaa.
"
10
Kill Bill: Vol. 1 (2003)
"
Lähes täydellinen elokuva. Elokuvassa oli loistava tunnelma, upeita (elo)kuvallisia kikkoja, erinomainen musiikki, hienoa animea ja japania. Sain monta pientä sitä katsoessani, eikä vähiten japanin takia :) Lopussa lapsen tuominen kehiin oli minusta huono juttu, ellei lapsi sitten kuole toisessa osassa. Mutta olihan se tietty pakko sen toisen osan takia.. Leffan jakamiseen kahtia en nähnyt mitään muuta syytä kuin rahastus.
"
10
The Matrix (1999)
"
Todellakin iski täysillä. Avasi uuden maailman :) Ja Visit0rille (ja muillekin) tiedoksi: Jo tätä leffaa tehdessä oli suunnitelmat jatko-osille, jotka piti tehdä, mikäli tämä menestyisi. Ja menestyihän se, joten Wachowskin veljekset pääsivät toteuttamaan myös jo alunpitäen kolmiosaiseksi sunnitellun sarjan muutkin osat.. :)
"
10
Tuulen laakson Nausicaä (1984)
(Kaze no tani no Naushika)
"
Aivan erinomainen. Täydelliset musiikit.
"
10
Pulp Fiction - tarinoita väkivallasta (1994)
(Pulp Fiction)
"
Kyllähän tämä nyt täytyy kymppiin nostaa kuitenkin.. Aivan erinomaista kerrontaa, loistavat musiikit, näyttelijät ja kuvaus.
"
10
Metropolis (1927)
"
Restauroitu versio Sodankylän elokuvajuhlien isossa teltassa Cleaning Womenin ja kumppaneiden säestämänä oli aivan uskomaton kokemus. Ensimmäistä kertaa näin koko elokuvan, kannatti todellakin odottaa katsomista näin myöhään.
"
10
Kick-Ass (2010)
"
Ehkä parasta viihdettä ikinä! En ole pitkään aikaan viihtynyt elokuvissa näin hyvin, enkä muista milloin olisin viimeksi lähtenyt teatterista yhtä hyvillä mielin. Suosittelen!
"
10
Rare Exports Inc. (2003)
"
Erinomainen idea ja loistava toteutus.
"
10
Virgin Suicides - kauniina kuolleet (1999)
(The Virgin Suicides)
"
Eräs kaikkien aikojen parhaista elokuvista. Kaikki toimii, musiikki, kuvaus, näyttelijät, ohjaus, tarina.. Tämän näkeminen oli yksi parhaita elokuvahetkiäni.
"
10
Darktown Strutters (1975)
"
Uskomaton sekoitus blaxploitaatiota, Benny Hilliä ja musikaalia, muiden muassa. Nyt tiedän, mistä termi "kreisikomedia" tulee :D Miten tämmöistä edes arvostelee... Tämä on pakko kunkin nähdä itse. Esimerkiksi tästä.
"
10
Tulisessa kiireessä (1920)
(The Scarecrow)
"
Loistava tämä on. Suurin osa komediallisista elementeistä on nähty jo ties kuinka monta kertaa, mutta ei vielä koskaan näin hauskasti esitettyinä. Klassinen elokuva, sanan varsinaisessa merkityksessä.
"
10
Painajainen ennen joulua (1993)
(The Nightmare Before Christmas)
"
Painajainen ennen joulua on aivan samperin hieno. Visuaalinen ja musiikillinen mestariteos.
"
10
Re-cycle (2006)
(Gwai wik)
"
Nyt täytyy sanoa, että oli vaikuttavin ja voimakkain elokuvaelämys todella pitkään aikaan. Elokuvallisesti tämä ei ehkä ole "kuin" 9½ pisteen arvoinen, mutta elämyksellisyys nostaa arvosanaa helposti. Elokuva sekoittaa kauhua, fantasiaa ja eteeristä leijailua uskomattoman sulavasti. Alku on ahdistava ja pelottavakin, mutta yhden äkin ollaankin erittäin kiehtovassa fantasiamaailmassa. Tunnelmasta, kohtauksesta ja tapahtumasta toiseen siirrytään sulavasti. Aina, kun elokuva vaikuttaa hetkellisesti kliseiseltä, pyörähtää levylautanen tarpeeksi, ja taas mennään. Kaiken kukkuraksi koko paketti on kääritty lähes visuaaliseen orgasmiin. Säröjä ei juuri ole. Elokuva toimii niin hyvin kuin se toimii ehkä siksi, että se ei ole länsimaalainen. Kulttuurieroista johtuvat yllättävät ja uudet piirteet kiehtovat ja vetävät puoleensa. En voi kuin suositella. Katso elokuva yksin, pimeässä, kiirehtimättä ja häiriöttä.
"
10
Jadesoturi (2006)
"
Eikä pelkästään siksi, että on suomalainen.
"
10
Taru sormusten herrasta: Kuninkaan paluu (2003)
(The Lord of the Rings: The Return of the King)
"
Mitähän tuohon sanoisi. Tämmöisiä elokuvat ovat lähes täydellisimmillään. Täysin siloinen ei tämäkään elokuva kuitenkaan ollut, parissa kohdassa efektit erottuivat ja muutamissa kohdissa oli hieman liikaa kosiskeltu jenkkiyleisöä, mutta puutteet olivat hyvin pieniä. Jälleen erinomainen päätös eräälle tarinalle.
"
10
Lights Out (2013)
"
Mahtavaa! En uskonut, että alkuperäisen Ringun jälkeen enää mikään elokuva voisi oikeasti pelottaa. Hyvä tunnelma, loistava toteutus.
"
10
The Fifth Element - puuttuva tekijä (1997)
(The Fifth Element)
"
Lähes täydellinen elokuva omassa lajissan. Tätä jaksaa katsoa yhä uudelleen. Mikään elokuvan asia ei ärsytä, ei vaikka elokuvan kohtaukset osaa jo melkein ulkoa :)
"
10
1
2 ...
180
Elokuvahaku
Hakusana
Lisäehtoja
Lisäehtoja hakuun
Valmistumisvuosi:
-
Tyylilajit:
jokin valituista
kaikki valitut
ei mikään valituista
aikuisten
animaatio
dokumentti
draama
elämänkerta
fantasia
film-noir
historiallinen
kauhu
kokoperheen
komedia
lännenelokuva
lyhytelokuva
musiikki
musikaali
mysteeri
rikos
romantiikka
sci-fi
seikkailu
sota
toiminta
trilleri
urheilu
Etusivu
|
Suositukset
|
Lisää elokuva
|
Arvosteltavaa
|
Kirjaudu sisään
Tilastoja
|
Tietoa palvelusta
|
Käyttöehdot
|
Palaute