Etusivu
|
Suositukset
|
Lisää elokuva
|
Arvosteltavaa
|
Kirjaudu sisään
Ephief
Arvostelut
|
Tilastoja
|
Omat listat
|
Tiedot
Aikajärjestys
|
Arvosanajärjestys
Käyttäjän Ephief arvostelut arvosanajärjestyksessä
Elokuva
Arvosana
Happiness - onni (1998)
(Happiness)
"
Solondz on tehnyt muitakin hyviä pätkiä, tämä on ehkä kuitenkin loistavin.
"
10
Amélie (2001)
(Le fabuleux destin d'Amélie Poulain)
"
Iloinen elokuva. Jopa paatunut kyynikko, kuten minä, sai hymyn huulilleen tätä katsoessa. Ranskalaisetkin osaavat elokuvan tekemisen jalon taidon edes toisinaan :) Loistavat musiikit.
"
10
Kenraali (1926)
(The General)
10
Ashik Kerib (1988)
(Ashug-Karibi)
"
Aivan huikea elokuva. Ei tietenkään elokuvateknisesti kovinkaan täydellinen, mutta kokemuksena ja kulttuurikatsauksena koukuttavan mielenkiintoinen. Lisäksi tietysti elokuvafestivaalin tunnelma toi oman lisänsä kokemukseen.
"
10
Exit Log (2014)
"
Huh, olipas se loistava. Taustatietona kannattaa lukea tämä ensin, muuten ei välttämättä elokuvan hienous ehkä ihan avaudu: http://www.rogerebert.com/balder-and-dash/variations-on-the-theme-of-filmmaking
"
10
Vuori-Ejvind ja hänen vaimonsa (1918)
(Berg-Ejvind och hans hustru)
"
Jälleen kerran Sodankylän elokuvajuhlien pää-mykkäelokuvaksi oli valittu aivan huikea elokuva. Sirkusteltta ja livesäestys luovat toki oman tunnelmansa, samoin kelanvaihdot ja niiden mahdollistamat välipohdinnat "näytösten" välillä. Silti, kyllä tämä saisi jo pelkillä elokuvallisillakin ansioillaan viisi tähteä. Kerronta oli vahvaa ja tarina toimiva. Pääosaan nousee melkein kuitenkin elokuvan visuaalisuus, joka tässä restauroidussa kopiossa oli paikoin suurenmoista. Monestakin pysäytyskuvasta saisi kotiin kuin kotiin kelpaavia julisteita.
"
10
Once Upon a Time in China (1991)
(Wong Fei-hung)
"
Minuun tämä teki suuren vaikutuksen. Taistelukohtaukset ovat hienoa katseltavaa ja moraalistakin tarinaa on.
"
10
Prinsessa Mononoke (1997)
(Mononoke-hime)
"
Vitutti tuossa aiemmin sen verran pahasti, että piti katsoa jotain täydellistä.
"
10
Naapurini Totoro (1988)
(Tonari no Totoro)
"
Niin täydellisen suloista animaatiota. Hyvät henkilöhahmot ja loistava tunnelma.
"
10
The Blues Brothers (1980)
"
Voiko tälle muuta arvosanaa antaakaan?
"
10
Seitsemäs sinetti (1957)
(Det sjunde inseglet)
"
Harvoin tulee vastaan yhtä selkeää täyden kympin elokuvaa. Tarina, kerronta, kuvaus, lavastus, äänimaailma ja näyttelijät olivat kaikki erinomaisia.
"
10
Valamiesten ratkaisu (1957)
(12 Angry Men)
"
Erinomainen toteutus: kuvaus, käsikirjoitus ja tunnelma. Hyvät näyttelijät ja uskottavat roolisuoritukset.
"
10
Ghost in the Shell (1995)
(Kôkaku Kidôtai)
"
Animen parasta antia.
"
10
High Fidelity - uskollinen äänentoisto (2000)
(High Fidelity)
"
Toimii rullaten. Cusack ja Black tekevät hyvät roolit. Näin elokuvan (ensimmäistä kertaa) sen Suomen ensi-illassa Sodankylän elokuvajuhlilla. Sirkusteltassa joskus yölläkin katsoessa elokuva toimi loistavasti.
"
10
Baby of the Fisher (2013)
(Bum-bum doch' rybaka)
10
Samurai Rauni Reposaarelainen (2016)
"
Huhhuh. Juonessa ja kerronnassa voi perustella olevan pienoisia puutteita, mutta on tämä silti outo ja mielenkiintoinen, suomalainen samuraielokuva. Kuvaus ja musiikki olivat aivan huikeita. Hienoja kohtauksia. Ei siis millään muotoa täydellinen elokuva, mutta huikea elämys kuitenkin.
"
10
Commando (1985)
"
Jes!
"
10
Ystävät hämärän jälkeen (2008)
(Låt den rätte komma in)
"
Mitä vähemmän tiedät tästä elokuvasta sen nähdessäsi, sen parempi. Älä siis lue tätäkään arvostelua, ennen kuin olet sen nähnyt... Visuaalisesti elokuva oli erinomainen, samoin äänimaisemansa osalta. Näyttelijät olivat loistavia, erityisesti lapset rooleissaan. Vanhaan, ja nykyään jopa kulahtaneeseen aiheeseen oli saatu hämmästyttävän paljon tuoreutta ja omaperäisyyttä. Monessa kohtaa elokuvan aikana tulin ajatelleeksi, että "Jaa, sen voi tehdän näinkin". Tunnelma piti otteessaan loppuun saakka, eikä mikään elokuvan osa-alue tökkinyt vastaan. Lopullinen arvosana häilyi siinä ysin ja kympin välimaastossa, mutta taipui lopulta ylöspäin omaperäisyyden ja silkan kiehtovuuden, jopa tietynlaisen viehättävyyden, takia.
"
10
Siili sumussa (1975)
(Yozhik v tumane)
"
Upeaa animointia, tarinaa ja tunnelmaa.
"
10
Aelita (1924)
"
Harvoinpa sitä näkee neuvostoliittolaista sci-fi- tai mykkäelokuvaa, saati niiden yhdistelmää. Mykkäelokuvassa tarinan kuljetus toisinaan tökkii, niin tässäkin. Ensin tarinaa rakennetaan, ja sitten loppuun siirrytään yhdellä tekstiruudulla. Toisaalta, kyllä tähän elokuvaan oli panostettukin. Mukana oli niin vakuuttavaa lavastusta kuin puvustustakin, sekä mm. pienoismalli- ja trikkikuvausta. Loppukohtauksen ihmispaljous oli suorastaan huikaiseva. Neuvostopropagandaakaan ei tietenkään oltu unohdettu. Vaikka en olekaan elänyt sota- tai pula-aikana, saati sosialistivaltiossa, voin hyvin kuvitella kuinka tuon ajan neuvostoliittolainen on vaikuttunut kuullessaan Neuvostoliiton kansallislaulun massiivisen ja futuristisen joukkokohtauksen aikana. Kyllä se sosialismi toimii sittenkin! Vaikka tämä ei elokuvallisesti aivan terävintä mykkäelokuvienkaan kärkeä ole, ovat mykkäelokuvat aina mielenkiintoisia ajankuvauksia ja dokumentteja historian hämärästä.
"
10
1 ...
180
Elokuvahaku
Hakusana
Lisäehtoja
Lisäehtoja hakuun
Valmistumisvuosi:
-
Tyylilajit:
jokin valituista
kaikki valitut
ei mikään valituista
aikuisten
animaatio
dokumentti
draama
elämänkerta
fantasia
film-noir
historiallinen
kauhu
kokoperheen
komedia
lännenelokuva
lyhytelokuva
musiikki
musikaali
mysteeri
rikos
romantiikka
sci-fi
seikkailu
sota
toiminta
trilleri
urheilu
Etusivu
|
Suositukset
|
Lisää elokuva
|
Arvosteltavaa
|
Kirjaudu sisään
Tilastoja
|
Tietoa palvelusta
|
Käyttöehdot
|
Palaute