Etusivu
|
Suositukset
|
Lisää elokuva
|
Arvosteltavaa
|
Kirjaudu sisään
visit0r
Arvostelut
|
Tilastoja
|
Omat listat
|
Tiedot
Aikajärjestys
|
Arvosanajärjestys
Käyttäjän visit0r arvostelut arvosanajärjestyksessä
Elokuva
Arvosana
Zeitgeist: Moving Forward (2011)
"
Kyllähän tämäkin Zeitgeist-osa taas ajattelemaan sai. Mutta edelleen - kuten edellisessäkin osassa - häiritsemään jäi turhan iso hyppäys nykyisen rahapohjaisen korruptoituneen tolkuttomaan kulutukseen perustuvan kamikazejärjestelmän ja resurssipohjaisen paratiisimaisen järkimallin välillä. Miten päästä järjestelmästä A järjestelmään B hallitusti etenkin kun nykyisin oikeasti vallankahvassa olevat hallitsevat populaatiota juurikin rahan voimalla josta hevillä eivät tule luopumaan? Äänestäminenkin on dokkarin mukaan turhaa: oikeastihan poliitikot ovat vain Rahavallan sätkynukkeja. Ainoa keino on siis että samanaikaisesti valtaosa ihmisistä nostaa kaikki säästönsä käteiseksi ja nakkaa ne kaduille, tehden näin rahasta arvotonta? Noh, haaveilla aina saattaa. Pistänpä tästä John Lennonin Imaginen soimaan ja lähden kadulle heiluttelemaan rauhanmerkkiä :)
"
9
Zeitgeist - The Movie (2007)
"
Tätä leffaa on vähän vaikea luokitella. Täysiverinen dokumentti se ei oikein ole propagandistisuutensa ja "näkemyksellisyytensä" takia. Leffa tarjoaa kolmessa osassa katsauksen ihmiskunnan "suurimpiin valheisiin", yrittäen tarjota valtavirrasta poikkeavaa maailmankuvaa, sekä teoriaa kristinuskon taustalle. Salaliittoteoreetikoille leffa on mielenkiintoista seurattavaa ja tarjoaa ajatusruokaa varmasti myös "normaali-ihmisille". Onhan toki jo vanha juttu että 9/11:n takana on jotain pirullisempaa kuin mitä media syöttää, että kristinusko ei välttämättä ole täysin vedenpitävää "jumalan sanaa" vaan lähinnä astrologiaa ja ihmisten kontrollityökalu, ja että maailmaa hallitsee rahan avulla pieni vallanhimoinen poppoo joka pyrkii täydelliseen maailmanvaltiuteen. Tässä leffassa nämä näkemykset tulevat perusteltua ja esitettyä kohtuullisen vakuuttavasti, huomioonottaen oletettavasti alhaisen tekobudjetin. Kannattaa katsoa kun kerran laillisesti netistä ilmaiseksi saa. IMDb:stä leffaa ei jostain syystä löydä (vaikka omituisempiakin kötöstyksiä siellä on listattu, 28.12.07 tilanne). Tässä asiaan liittyvää keskustelua IMDb:ssä: .
"
9
Million Dollar Baby (2004)
9
Yksi lensi yli käenpesän (1975)
(One Flew Over the Cuckoo's Nest)
"
Nicholsonin parhaita rooleja. Katsoo useammankin kerran.
"
9
Puhdistus (2012)
9
Rita Hayworth - avain pakoon (1994)
(The Shawshank Redemption)
9
Machete (2010)
9
The Game - oletko valmis peliin? (1997)
(The Game)
9
Slummien miljonääri (2008)
(Slumdog Millionaire)
9
Miesten vuoro (2010)
9
The Sunset Limited (2011)
9
Traffic (2000)
"
Rikoselokuva taitaa olla mun genre. Tykkäsin kovasti. Hienosti oli niputettu huumeiden koko "elinkaarelta" sivujuonteita mukaan.
"
9
Carlito's Way (1993)
9
Piilokyttä (1992)
(Deep Cover)
"
Jep, helmi pätkä!
"
9
Tuntematon sotilas (2017)
9
Paluu tulevaisuuteen (1985)
(Back to the Future)
9
Sisäpiirin homma (2010)
(Inside Job)
"
Varoitus: tämän elokuvan katsominen nostaa verenpainetta.
"
9
Terminator 2 - tuomion päivä (1991)
(Terminator 2: Judgement Day)
"
Rock! Toivottavasti kolmonen ei vajoa kovin alas.
"
9
Manaaja (1973)
(The Exorcist)
"
Minuun tämä kauhuklassikko iski. En tosin ole nähnyt "alkuperäistä", ei-ohjaajanversiota. En edes uskalla katsoa jatko-osia (todennäköisesti niin huonoja;).
"
9
Lentäjä (2004)
(The Aviator)
9
1
... 3 ...
120
Elokuvahaku
Hakusana
Lisäehtoja
Lisäehtoja hakuun
Valmistumisvuosi:
-
Tyylilajit:
jokin valituista
kaikki valitut
ei mikään valituista
aikuisten
animaatio
dokumentti
draama
elämänkerta
fantasia
film-noir
historiallinen
kauhu
kokoperheen
komedia
lännenelokuva
lyhytelokuva
musiikki
musikaali
mysteeri
rikos
romantiikka
sci-fi
seikkailu
sota
toiminta
trilleri
urheilu
Etusivu
|
Suositukset
|
Lisää elokuva
|
Arvosteltavaa
|
Kirjaudu sisään
Tilastoja
|
Tietoa palvelusta
|
Käyttöehdot
|
Palaute