Etusivu
|
Suositukset
|
Lisää elokuva
|
Arvosteltavaa
|
Kirjaudu sisään
adeus
Arvostelut
|
Tilastoja
|
Omat listat
|
Tiedot
Aikajärjestys
|
Arvosanajärjestys
Käyttäjän adeus arvostelut aikajärjestyksessä
Elokuva
Katsottu
Arvosana
Star Wars: Episodi VII - The Force Awakens (2015)
(Star Wars: Episode VII - The Force Awakens)
"
Kaikki palikat oli sinänsä kohdallaan, mutta palikat oli vain samat ja suunnilleen samassa järjestyksessä kuin ennenkin. Riskejä ei selvästikään ollut saanut ottaa yhtään. Remake-tason juonesta huolimatta viihdyin teatterissa ihan hyvin ja hakkaahan tämä prequelit 100-0. Tosin sen tekee läjä lantaakin.
"
01.02.2016
7
Yksin Marsissa (2015)
(The Martian)
"
Nautin kirjasta erittäin paljon, joten menin elokuvaa katselemaan varsin suurella mielenkiinnolla. Elokuva vangitsi hyvin sen tunnelman, mitä kirjastakin ilmeni, eikä mitään ainakaan häiritsevää muutosta oltu tehty. Mitä nyt nyt ajan ja formaatin vaatimia lyhennys. Elokuva oli kaikin puolin varsin huolellisesti tehty, eikä siinä häirinnyt oikein mikään.
"
22.10.2015
9
Side Effects (2013)
"
Varsin suoraviivainen rikosjännäri. Juonen yksinkertaisuus oikeastaan toimi elokuvan eduksi.
"
09.09.2015
6
Koodinimi U.N.C.L.E. (2015)
(The Man from U.N.C.L.E.)
"
Onkohan Snatch edellinen Guy Ritchie-elokuva jonka olen nähnyt, mutta kyllä tästä heti tekijänsä tunnisti. Eniten leffassa häiritsi paikoin pyörryttävän sekava leikkaus ja oudot alleviivaavat muistelut siitä, mitä tapahtui muutama minuutti aiemmin. Musiikin käytössä liikutaan jo Tarantino-tasolla. Vaikka leffassa oli virheitä vaikka kuinka, viihdyin tämän parissa oikein hyvin.
"
09.09.2015
8
Ant-Man (2015)
"
Ant-Man toimi varsin hyvin. Juoni oli varsin tyypillinen genrensä tekele, mutta tässä se toimi hyvin. Varsinkin kun se ei ottanut itseään liian tosissaan. Jopa yleensä vain ärsyttävät comic relief-sidekickitkin oli sietokyvyn rajoissa.
"
29.08.2015
8
Self/less (2015)
"
Ei tässä kyllä juuri mitään mysteeristä ollut, kun sen verta ennalta-arvattava ja käytetty juoni, mutta silti ihan onnistunut elokuva.
"
23.08.2015
7
The Imitation Game (2014)
"
Sai täsmälleen mitä tilasi, eli hyvin näyteltyä draamaa ainakin itselle mielenkiintoisesta aiheesta. Jänistivät Turingin elämän loppuhetkien kuvauksen osalta, mutta tämäkin oli ymmärrettävää.
"
08.03.2015
8
Django Unchained (2012)
"
Tyypillistä Tarantinoa, eli väkivaltaa, dialogia ja musiikkia. Vaikka Tarantiinon leffoissa kappaleet aika usein on vähän liimatun oloisia, tällä kertaa ne eivät olleet oikein aikakauteen sopivia ja ne hiersti pahasti elokuvamaailmaan sopeutumista.
"
20.01.2015
7
The Machine (2013)
"
Alun dystooppinen maailma veti mukaansa varsin hyvin, mutta lopun tympeä ryminä veti kaikki mehut ulos.
"
09.11.2014
5
Interstellar (2014)
"
Ihan toimiva scifiseikkailu, joka kumartaa esikuvilleen kuten 2001 Avaruusseikkailulle varsin syvästi. Jo se että nälkävuoden mittainen kesto ei tuntunut liian pitkältä kertoo paljon.
"
09.11.2014
8
RoboCop 2 (1990)
"
Bang. Bang bang. Bang bang bang. Ainakin ammuskelua riitti. Elokuvasta oli onnistuttu imemään suurin osa siitä vetovoimasta, mitä ykkösessä oli. Kuljettiin ennalta-arvattavia polkuja ja näyttelytyö oli jotenkin puolivillaista. Erikoistehosteista pientä nostalgiaplussaa.
"
20.09.2014
4
RoboCop (1987)
20.09.2014
8
Guardians of the Galaxy (2014)
"
Elokuva oli just mitä tilasinkin - harmitonta scifi-viihdettä. Näin vanhana toki tuntui paikoin vähän lapselliselta - niin varmasti tuntuisi suurin osa oman nuoruuden klassikoista nyt ensi kertaa katsottunakin.
"
17.09.2014
8
Mielensäpahoittaja (2014)
"
Kyrön Mielensäpahoittaja-kirjoista Miniä on tullut luettua, joten leffa meni vääjäämättä vertaillessa siihen. Vähän oudot valinnat oli kirjasta otettu, mutta juonellisesti homma toimi kohtuullisesti. Kertojaääni on itselle ollut aina vähän punainen vaate, joka kielii laiskasta sovituksesta kuvaformaattiin, ja tässä sitä oli paljon. Kaiken kukkuraksi se oli tarpeetonta, hahmon olisi ihan hyvin voinut esitellä kohtausten avulla paljon paremmin. Musiikkivalinnat oli kanssa välillä suorastaan käsittämättömät. Komediallisen kohtauksen taustalla raikasi dramaattinen soitanta jne. Sääli sinänsä, sama leffa paremmalla ohjauksella ja leikkauksella olisi ollut ihan hyvä.
"
07.09.2014
5
World War Z (2013)
"
Jostain syystä odotukset tätä kohtaan oli nollassa, joten siihen nähden tämä yllätti oikein positiivisesti. Juoni oli aivan erilainen mitä jostain syystä kuvittelin sen etukäteen olevan. Homma pysyi ihan hyvin tiiviisti kasassa, eikä homma mennyt haukotteluksi.
"
19.08.2014
7
Pacific Rim (2013)
"
Taisin jotain ärrinmurrin-karkkeja syödä ennen leffaa, koska jo intron juoniselitys aiheutti tuskan parahduksia. Juoni oli mitäänsanomaton, käänteet täysin ennalta-arvattavia ja efektit oli budjettiin nähden suorastaan keskinkertaiset. Tiedemieskaksikon suoritus aiheutti pelkkää myötähäpeää. Kaipa del Toro vain veti odotukset tällaiselle kesäaivottomuudelle aivan liian korkealle.
"
30.06.2014
4
The Frozen Ground (2013)
"
Varsin tyypillinen sarhamurhaajajännäri. Tositarina ei kenties antanut ihan tarpeeksi materiaalia niin sitä piti turhankin paljon venyttää. Ihan hyvin tehty jokatapauksessa.
"
03.06.2014
6
Odd Thomas (2013)
"
Melkein tunnin ehdin tätä teinikomediaa katsoa, ennen kuin muistin että olinkin lukenut Dean Koontzin samalla nimellä kulkevan kirjan. Perus juoni oli kyllä sama, mutta siinä missä kirja oli synkeä trilleri/mysteeri/kauhu, tähän oli jostain syystä yritetty ympätä mukaan teinirakkautta ja kreisikomediaa. Ja se ei toiminut tässä yhtään. Tämä oli sellainen sillisalaatti, että huhhuh. En kirjastakaan kauheasti välittänyt - siinäkin loppuratkaisu oli täysin itsestäänselvä. Epäilemättä niin olisi varmaan ollut tässäkin.
"
11.05.2014
4
Mr. Nobody (2009)
"
En yleensä kauheasti välitä tällaisista tarkoituksellisen sekavan juonen omaavista leffoista, mutta tässä homma pysyi ihan hyvin käsissä.
"
16.04.2014
8
Only Lovers Left Alive (2013)
"
Hidastempoinen tunnelmallien vampyyridraama, eli soitellaan musiikkia ja mökötetään. Vain juoni puuttui.
"
30.03.2014
6
1 ...
30
Elokuvahaku
Hakusana
Lisäehtoja
Lisäehtoja hakuun
Valmistumisvuosi:
-
Tyylilajit:
jokin valituista
kaikki valitut
ei mikään valituista
aikuisten
animaatio
dokumentti
draama
elämänkerta
fantasia
film-noir
historiallinen
kauhu
kokoperheen
komedia
lännenelokuva
lyhytelokuva
musiikki
musikaali
mysteeri
rikos
romantiikka
sci-fi
seikkailu
sota
toiminta
trilleri
urheilu
Etusivu
|
Suositukset
|
Lisää elokuva
|
Arvosteltavaa
|
Kirjaudu sisään
Tilastoja
|
Tietoa palvelusta
|
Käyttöehdot
|
Palaute