Etusivu
|
Suositukset
|
Lisää elokuva
|
Arvosteltavaa
|
Kirjaudu sisään
Ephief
Arvostelut
|
Tilastoja
|
Omat listat
|
Tiedot
Aikajärjestys
|
Arvosanajärjestys
Käyttäjän Ephief arvostelut arvosanajärjestyksessä
Elokuva
Arvosana
Magnolia (1999)
"
Tämä on niitä elokuvia, jotka on parempi katsoa yksin kuin muiden seurassa. Ja minkäänlaisia arvosteluja tai muita lukematta.
"
10
Happiness - onni (1998)
(Happiness)
"
Solondz on tehnyt muitakin hyviä pätkiä, tämä on ehkä kuitenkin loistavin.
"
10
Amélie (2001)
(Le fabuleux destin d'Amélie Poulain)
"
Iloinen elokuva. Jopa paatunut kyynikko, kuten minä, sai hymyn huulilleen tätä katsoessa. Ranskalaisetkin osaavat elokuvan tekemisen jalon taidon edes toisinaan :) Loistavat musiikit.
"
10
Exit Log (2014)
"
Huh, olipas se loistava. Taustatietona kannattaa lukea tämä ensin, muuten ei välttämättä elokuvan hienous ehkä ihan avaudu: http://www.rogerebert.com/balder-and-dash/variations-on-the-theme-of-filmmaking
"
10
American Beauty (1999)
"
Ajatuksia. Toivottavasti jokainen tämän elokuvan jälkeen katsoo maailmaa edes hetken eri tavalla.
"
10
Dancer in the Dark (2000)
"
Minä vihaan musikaaleja, ja silti tämä on jo toinen musikaali, joka saa 10 pistettä. Tätä katsoessani itkin niin monta kertaa, että en edes halua sitä tässä sanoa.
"
10
Kenraali (1926)
(The General)
10
Prinsessa Mononoke (1997)
(Mononoke-hime)
"
Vitutti tuossa aiemmin sen verran pahasti, että piti katsoa jotain täydellistä.
"
10
Ashik Kerib (1988)
(Ashug-Karibi)
"
Aivan huikea elokuva. Ei tietenkään elokuvateknisesti kovinkaan täydellinen, mutta kokemuksena ja kulttuurikatsauksena koukuttavan mielenkiintoinen. Lisäksi tietysti elokuvafestivaalin tunnelma toi oman lisänsä kokemukseen.
"
10
The Fifth Element - puuttuva tekijä (1997)
(The Fifth Element)
"
Lähes täydellinen elokuva omassa lajissan. Tätä jaksaa katsoa yhä uudelleen. Mikään elokuvan asia ei ärsytä, ei vaikka elokuvan kohtaukset osaa jo melkein ulkoa :)
"
10
Vuori-Ejvind ja hänen vaimonsa (1918)
(Berg-Ejvind och hans hustru)
"
Jälleen kerran Sodankylän elokuvajuhlien pää-mykkäelokuvaksi oli valittu aivan huikea elokuva. Sirkusteltta ja livesäestys luovat toki oman tunnelmansa, samoin kelanvaihdot ja niiden mahdollistamat välipohdinnat "näytösten" välillä. Silti, kyllä tämä saisi jo pelkillä elokuvallisillakin ansioillaan viisi tähteä. Kerronta oli vahvaa ja tarina toimiva. Pääosaan nousee melkein kuitenkin elokuvan visuaalisuus, joka tässä restauroidussa kopiossa oli paikoin suurenmoista. Monestakin pysäytyskuvasta saisi kotiin kuin kotiin kelpaavia julisteita.
"
10
Valamiesten ratkaisu (1957)
(12 Angry Men)
"
Erinomainen toteutus: kuvaus, käsikirjoitus ja tunnelma. Hyvät näyttelijät ja uskottavat roolisuoritukset.
"
10
Baby of the Fisher (2013)
(Bum-bum doch' rybaka)
10
Commando (1985)
"
Jes!
"
10
Siili sumussa (1975)
(Yozhik v tumane)
"
Upeaa animointia, tarinaa ja tunnelmaa.
"
10
Darktown Strutters (1975)
"
Uskomaton sekoitus blaxploitaatiota, Benny Hilliä ja musikaalia, muiden muassa. Nyt tiedän, mistä termi "kreisikomedia" tulee :D Miten tämmöistä edes arvostelee... Tämä on pakko kunkin nähdä itse. Esimerkiksi tästä.
"
10
The Matrix (1999)
"
Todellakin iski täysillä. Avasi uuden maailman :) Ja Visit0rille (ja muillekin) tiedoksi: Jo tätä leffaa tehdessä oli suunnitelmat jatko-osille, jotka piti tehdä, mikäli tämä menestyisi. Ja menestyihän se, joten Wachowskin veljekset pääsivät toteuttamaan myös jo alunpitäen kolmiosaiseksi sunnitellun sarjan muutkin osat.. :)
"
10
Naapurini Totoro (1988)
(Tonari no Totoro)
"
Niin täydellisen suloista animaatiota. Hyvät henkilöhahmot ja loistava tunnelma.
"
10
Samurai Rauni Reposaarelainen (2016)
"
Huhhuh. Juonessa ja kerronnassa voi perustella olevan pienoisia puutteita, mutta on tämä silti outo ja mielenkiintoinen, suomalainen samuraielokuva. Kuvaus ja musiikki olivat aivan huikeita. Hienoja kohtauksia. Ei siis millään muotoa täydellinen elokuva, mutta huikea elämys kuitenkin.
"
10
High Fidelity - uskollinen äänentoisto (2000)
(High Fidelity)
"
Toimii rullaten. Cusack ja Black tekevät hyvät roolit. Näin elokuvan (ensimmäistä kertaa) sen Suomen ensi-illassa Sodankylän elokuvajuhlilla. Sirkusteltassa joskus yölläkin katsoessa elokuva toimi loistavasti.
"
10
1 ...
180
Elokuvahaku
Hakusana
Lisäehtoja
Lisäehtoja hakuun
Valmistumisvuosi:
-
Tyylilajit:
jokin valituista
kaikki valitut
ei mikään valituista
aikuisten
animaatio
dokumentti
draama
elämänkerta
fantasia
film-noir
historiallinen
kauhu
kokoperheen
komedia
lännenelokuva
lyhytelokuva
musiikki
musikaali
mysteeri
rikos
romantiikka
sci-fi
seikkailu
sota
toiminta
trilleri
urheilu
Etusivu
|
Suositukset
|
Lisää elokuva
|
Arvosteltavaa
|
Kirjaudu sisään
Tilastoja
|
Tietoa palvelusta
|
Käyttöehdot
|
Palaute