Etusivu
|
Suositukset
|
Lisää elokuva
|
Arvosteltavaa
|
Kirjaudu sisään
Viimeksi kommentoidut elokuvat
Englannin sävel (1942)
(Listen to Britain)
lisko
: "
Olen samaa mieltä ansin kanssa siitä, että propagandafilmiksi tämä rönsyili liikaa joka suuntaan. Parhaimmillaan ja selkeimmillään pätkä oli silloin, kun kerronta siirtyi käyttämään pelkästään kuvan ja musiikin keinoja ja ihmisääni jäi kokonaan pois.
" (4)
A Song of Love (1950)
(Un chant d'amour)
lisko
: "
"Un chant d'amour" on rohkea lyhytelokuva, etenkin julkaisuvuosi huomioon ottaen. Sitä voisi kuvailla runoksi rakkaudelle, eristykselle, ikävälle, kaipuulle, valta-asetelmalle ja fantasialle. Elokuvassa ihmiskehoa ei liiemmin peitellä, joten kuvastonsa puolesta se ei välttämättä sovi kaikille. ...
" (6)
Happy Together (1997)
(Chun gwong cha sit)
lisko
: "
Happy Together on Kar-Wai Wongin rujon kaunis rakkaustarina, jossa rakkaus saa tuntemaan kipua, tuskaa ja yksinäisyyttä. Wongin ja luottokuvaaja Christopher Doylen tapa tehdä elokuvia on eräänlaista visuaalista runoutta, jossa värit ovat sidoksissa tunteisiin ja luovat vahvasti tunnelmaa. Tämän ...
" (8)
Wavelength (1967)
lisko
: "
Kokeellinen elokuva voi tarjota katsojalle mielenkiintoisia ja ennalta-arvaamattomia hetkiä, ja toisaalta joskus vaikutus on päinvastainen, lähes sedatiivinen. Kuten arvosanasta voi päätellä, Wavelength vaikutti minuun jälkimmäisellä tavalla. Mikä elokuvassa sitten on niin unettavaa? Ehkäpä hidas, ...
" (2)
Irma Vep (1996)
lisko
: "
Irma Vep näyttää, että elokuvien tekeminen on eräänlaista löyhästi hallittua kaaosta, jonka lopputulosta säätelee monta itsenäistä muuttujaa. Elokuva ei pelkää nauraa itselleen tai elokuvaelitismille, mutta lopulta katsojana jää raapimaan päätä elokuvan merkitystä miettiessä.
" (7)
Koomikkojen kuningas (1983)
(The King of Comedy)
lisko
: "
Kulttimainetta nauttiva Scorsesen rikoskomedia on satiiri aloittelevasta koomikosta, joka on valmis tekemään lähes mitä vain uraansa edistääkseen. Robert De Niron näyttelemän Rupert Pupkinin obsessio kulminoituu Jerry Lewisin näyttelemään televisiojuontaja Jerry Langfordiin, jonka ohjelmasta hän ...
" (8)
Drive My Car (2021)
(Doraibu mai kâ)
lisko
: "
Kolmetuntisena moni elokuva tuntuisi pitkältä, mutta "Drive My Car" onnistuu pitämään otteessaan koko kestonsa ajan. Kuinka se sen sitten tekee? Ensinnäkin, hahmoille ja tarinalle annetaan tilaa kehittyä rauhassa. Asioita ei pakkosyötetä, vaan katsoja saa tehdä huomionsa rauhassa. Ja vaikka elokuva ...
" (9)
Kulmahammas (2009)
(Kynodontas)
lisko
: "
Yorgos Lanthimosin "Kulmahammas" on väkivaltainen perhe-elokuva ja samalla allegoria valtadynamiikasta ja autoritarismista. Elokuva on outo ja absurdi kokemus, eräänlainen elokuvien Pohjois-Korea. Kuvan ulkopuolelle jää paljon, juuri mitään ei liiemmin selitellä ja ääniraitakin on hyvin ...
" (6)
Tuuli meitä kuljettaa (1999)
(Bad ma ra khahad bord)
lisko
: "
Kaupunkilaisuuden ja maaseudun kohtaamisesta on kerrottu monia tarinoita, mutta harvoin näin kiireettä, kuin Abbas Kiarostami elokuvansa "Tuuli meitä kuljettaa" kanssa. Insinööri Behzad on tullut pieneen maalaiskylään kuolevan sukulaisensa viimeisten päivien vuoksi. Odottelun venyessä Behzad joutuu ...
" (8)
Vihreän papaijan tuoksu (1993)
(Mùi du du xanh)
lisko
: "
10-vuotias Mui joutuu kauppiasperheen palvelijaksi 1950-luvun Saigonissa. Perheen kiiltokuvakuoressa on kuitenkin säröjä, jotka vaikuttavat perheen sisäisiin suhteisiin, ja myös Muihin. Kahteen osaan jakautuva vähädialoginen Vihreän papaijan tuoksu on välillä lähes mykkäelokuva, mutta ...
" (9)
1
... 3 ...
10
Elokuvahaku
Hakusana
Lisäehtoja
Lisäehtoja hakuun
Valmistumisvuosi:
-
Tyylilajit:
jokin valituista
kaikki valitut
ei mikään valituista
aikuisten
animaatio
dokumentti
draama
elämänkerta
fantasia
film-noir
historiallinen
kauhu
kokoperheen
komedia
lännenelokuva
lyhytelokuva
musiikki
musikaali
mysteeri
rikos
romantiikka
sci-fi
seikkailu
sota
toiminta
trilleri
urheilu
Viimeisimmät elokuvalisäykset
Galveston (2018)
Kissan kiehtova mieli (2022)
(Inside the Mind of a Cat)
Buñuel kilpikonnien labyrintissä (2018)
(Buñuel en el laberinto de las tortugas)
Valheitten talo (1948)
(The Fallen Idol)
Kuun lumo (2020)
(To the Moon)
Pako muurin takaa (2018)
(Ballon)
Ruben Brandt, taiteenkerääjä (2018)
(Ruben Brandt, a gyujto)
Saaristotie, meno-paluu (2022)
(Skärgårdsvägen - Tur och retur)
I.S.S. (2023)
The Greatest Night in Pop (2024)
1
... 8 ...
10
Etusivu
|
Suositukset
|
Lisää elokuva
|
Arvosteltavaa
|
Kirjaudu sisään
Tilastoja
|
Tietoa palvelusta
|
Käyttöehdot
|
Palaute