Etusivu
|
Suositukset
|
Lisää elokuva
|
Arvosteltavaa
|
Kirjaudu sisään
Viimeksi kommentoidut elokuvat
Trade Tattoo (1937)
lisko
: "
Se mikä vuonna 1937 meni kokeellisesta lyhytanimaatiosta, olisi sopinut mainiosti 60 vuotta myöhemmin demopartyjen demokompoihin. Trackmon lailla musiikki antaa esitykselle tahdin ja levottomat, eri tyylejä sekoittavat visuaalit täydentävät kokemuksen. Viimeisen silauksen antavat suuraakkosin ...
" (6)
Illusions funambulesques (1903)
lisko
: "
Georges Méliès oli taikuri ja elokuvaohjaaja ja osasi teknisten innovaatioidensa avulla yhdistää nämä kaksi taiteen lajia yhdeksi. Tässä spektaakkelissa Méliès tekee taikatemppuja henkeäsalpaavalla tahdilla, mutta jonkinlaista punaista lankaa jää kaipaamaan hassuttelun lisäksi.
" (6)
Les vampires (1915)
lisko
: "
Nimestään huolimatta elokuva ei ole vampyyrielokuva, vaan elokuvan nimi viittaa järjestäytyneeseen rikollisliigaan. Sanomalehden rikostoimittajan ja rikollisliigan välistä mittelöä seuraillaan elokuvan kymmenen osan verran, mutta toimittajan sijaan huomion varastavat hänen koominen apulaisensa ...
" (6)
Adieu Philippine (1962)
lisko
: "
"Adieu Philippine" on elokuva matkasta. Sekä konkreettisesta kesälomamatkasta, että matkasta aikuisuuteen. Päähenkilöiden väliset orastavat seurustelusuhteet, uudenlainen vapaus oman auton myötä, työ ja siihen liittyvät velvoitteet ja vastuu, sekä kesäloman katkaiseva edessä siintävä asepalvelus ...
" (6)
In the Land of Saints and Sinners (2023)
Ephief
: "
Ei ihmeellinen, mutta silti varsin hyvin otteessaan pitävä tarina. Miljöö ainakin oli itselleni tuore. Neeson on taas melkein klooniroolissa, mutta tällä kertaa lähes täysin draamaan painottuen. Ehkä ikä alkaa jo painaa häntäkin.
" (6)
Le village de Namo - Panorama pris d'une chaise à porteurs (1900)
lisko
: "
1900-luvun alun vietnamilaiseen pikkukylään sijoittuva dokumenttielokuva muodostuu yhdestä kohtauksesta, joka oli Wikipedian mukaan elokuvahistorian ensimmäinen lyhyt käänteinen raideajo (reverse tracking shot). Rikšan kyytiin sijoitettu kamera kuvaa kameran perässä juoksevia lapsia, joten kuvaan on ...
" (3)
Me at the Zoo (2005)
lisko
: "
Ensimmäinen YouTubeen ladattu video on kieltämättä merkittävä tapaus tieto- ja viestintätekniikan historiassa, mutta elokuvana arvioituna eihän tässä ole oikein mitään mihin tarttua. Mies kertoo kameralle, että elefantit ovat siistejä, koska niillä on pitkä kärsä. Taustalla näkyy pari elefanttia ...
" (2)
Rose Hobart (1936)
lisko
: "
Ennen Internetiä meemien tekeminen ja levittäminen ei ollut massojen huvia. Remix-kulttuurin renesanssin myötä olemme saaneet nauttia sellaisista helmistä kuten Garfield minus Garfield -sarjakuvasta ja vaikkapa Salkkarit-uudelleenremiksauksista. Jos palataan 1930-luvun kulttuuriympäristöön, ...
" (8)
Eläinten veri (1949)
(Le sang des bêtes)
lisko
: "
Eläinten veri on yksi vaikuttavimmista ja vaikeimmin katsottavista dokumenteista hetkeen. Teuraseläimistä ja teurastajista kertovan mustavalkoisen dokumentin kertojan hieman flegmaattinen ääni toteaa faktoja samalla kun katsojan pään sisällä myllertää. Tehokas, kompakti toteutus antaa dokumentille ...
" (9)
Four Seasons (1975)
(Vremena goda)
lisko
: "
En muista muita dokumentteja nähneeni armenialaisten lammaspaimenten arjesta, vaikka erilaisia työläis- ja maatyöläisdokumentteja on vuosien mittaan tullutkin katseltua. Vaikka aiheessa olikin uutuudenviehätystä, sen käsittely tuntui pitkäpiimäiseltä. Ehkä osin siksi, että elokuva oli enemmän ...
" (5)
1
2 ...
10
Elokuvahaku
Hakusana
Lisäehtoja
Lisäehtoja hakuun
Valmistumisvuosi:
-
Tyylilajit:
jokin valituista
kaikki valitut
ei mikään valituista
aikuisten
animaatio
dokumentti
draama
elämänkerta
fantasia
film-noir
historiallinen
kauhu
kokoperheen
komedia
lännenelokuva
lyhytelokuva
musiikki
musikaali
mysteeri
rikos
romantiikka
sci-fi
seikkailu
sota
toiminta
trilleri
urheilu
Viimeisimmät elokuvalisäykset
Veijarikopla ja Dynamiitti-Harry (1982)
(Jönssonligan & DynamitHarry)
Veijarikopla (1981)
(Varn!ng för Jönssonligan)
69: The Saga of Danny Hernandez (2020)
Kylmäverisesti Truman Capote (2019)
(The Capote Tapes)
Helmut Newton: Naisten kuvaaja (2020)
(Helmut Newton: The Bad and the Beautiful)
Mariupolis 2 (2022)
Mariupolis (2016)
Maya, tiikerin tarina (2020)
(Maya)
Paluu (2018)
(Ben is Back)
Boiling Point (2021)
1
... 5 ...
10
Etusivu
|
Suositukset
|
Lisää elokuva
|
Arvosteltavaa
|
Kirjaudu sisään
Tilastoja
|
Tietoa palvelusta
|
Käyttöehdot
|
Palaute