Etusivu
|
Suositukset
|
Lisää elokuva
|
Arvosteltavaa
|
Kirjaudu sisään
Viimeksi kommentoidut elokuvat
Les vampires (1915)
lisko
: "
Nimestään huolimatta elokuva ei ole vampyyrielokuva, vaan elokuvan nimi viittaa järjestäytyneeseen rikollisliigaan. Sanomalehden rikostoimittajan ja rikollisliigan välistä mittelöä seuraillaan elokuvan kymmenen osan verran, mutta toimittajan sijaan huomion varastavat hänen koominen apulaisensa ...
" (6)
Adieu Philippine (1962)
lisko
: "
"Adieu Philippine" on elokuva matkasta. Sekä konkreettisesta kesälomamatkasta, että matkasta aikuisuuteen. Päähenkilöiden väliset orastavat seurustelusuhteet, uudenlainen vapaus oman auton myötä, työ ja siihen liittyvät velvoitteet ja vastuu, sekä kesäloman katkaiseva edessä siintävä asepalvelus ...
" (6)
In the Land of Saints and Sinners (2023)
Ephief
: "
Ei ihmeellinen, mutta silti varsin hyvin otteessaan pitävä tarina. Miljöö ainakin oli itselleni tuore. Neeson on taas melkein klooniroolissa, mutta tällä kertaa lähes täysin draamaan painottuen. Ehkä ikä alkaa jo painaa häntäkin.
" (6)
Le village de Namo - Panorama pris d'une chaise à porteurs (1900)
lisko
: "
1900-luvun alun vietnamilaiseen pikkukylään sijoittuva dokumenttielokuva muodostuu yhdestä kohtauksesta, joka oli Wikipedian mukaan elokuvahistorian ensimmäinen lyhyt käänteinen raideajo (reverse tracking shot). Rikšan kyytiin sijoitettu kamera kuvaa kameran perässä juoksevia lapsia, joten kuvaan on ...
" (3)
Me at the Zoo (2005)
lisko
: "
Ensimmäinen YouTubeen ladattu video on kieltämättä merkittävä tapaus tieto- ja viestintätekniikan historiassa, mutta elokuvana arvioituna eihän tässä ole oikein mitään mihin tarttua. Mies kertoo kameralle, että elefantit ovat siistejä, koska niillä on pitkä kärsä. Taustalla näkyy pari elefanttia ...
" (2)
Rose Hobart (1936)
lisko
: "
Ennen Internetiä meemien tekeminen ja levittäminen ei ollut massojen huvia. Remix-kulttuurin renesanssin myötä olemme saaneet nauttia sellaisista helmistä kuten Garfield minus Garfield -sarjakuvasta ja vaikkapa Salkkarit-uudelleenremiksauksista. Jos palataan 1930-luvun kulttuuriympäristöön, ...
" (8)
Eläinten veri (1949)
(Le sang des bêtes)
lisko
: "
Eläinten veri on yksi vaikuttavimmista ja vaikeimmin katsottavista dokumenteista hetkeen. Teuraseläimistä ja teurastajista kertovan mustavalkoisen dokumentin kertojan hieman flegmaattinen ääni toteaa faktoja samalla kun katsojan pään sisällä myllertää. Tehokas, kompakti toteutus antaa dokumentille ...
" (9)
Four Seasons (1975)
(Vremena goda)
lisko
: "
En muista muita dokumentteja nähneeni armenialaisten lammaspaimenten arjesta, vaikka erilaisia työläis- ja maatyöläisdokumentteja on vuosien mittaan tullutkin katseltua. Vaikka aiheessa olikin uutuudenviehätystä, sen käsittely tuntui pitkäpiimäiseltä. Ehkä osin siksi, että elokuva oli enemmän ...
" (5)
Satujen satu (1979)
(Skazka skazok)
lisko
: "
Omalaatuinen, fragmentoitunut narratiivi tekee Satujen sadun ymmärtämisestä kokonaisuutena hankalaa, mutta osatarinoita voi onneksi tarkastella yksittäinkin. Erityisesti sodanvastainen tanssiaiskohtaus oli vaikuttava, ja pelottavan ajankohtainen. Ja lopussa, kun susi huomaa ryöstäneensä lapsen, susi ...
" (9)
Englannin sävel (1942)
(Listen to Britain)
lisko
: "
Olen samaa mieltä ansin kanssa siitä, että propagandafilmiksi tämä rönsyili liikaa joka suuntaan. Parhaimmillaan ja selkeimmillään pätkä oli silloin, kun kerronta siirtyi käyttämään pelkästään kuvan ja musiikin keinoja ja ihmisääni jäi kokonaan pois.
" (4)
1
2 ...
10
Elokuvahaku
Hakusana
Lisäehtoja
Lisäehtoja hakuun
Valmistumisvuosi:
-
Tyylilajit:
jokin valituista
kaikki valitut
ei mikään valituista
aikuisten
animaatio
dokumentti
draama
elämänkerta
fantasia
film-noir
historiallinen
kauhu
kokoperheen
komedia
lännenelokuva
lyhytelokuva
musiikki
musikaali
mysteeri
rikos
romantiikka
sci-fi
seikkailu
sota
toiminta
trilleri
urheilu
Viimeisimmät elokuvalisäykset
Verhottu Napoli (2017)
(Napoli velata)
Le village de Namo - Panorama pris d'une chaise à porteurs (1900)
Me at the Zoo (2005)
Rose Hobart (1936)
Calamity Jane (2024)
Eläinten veri (1949)
(Le sang des bêtes)
Salainen agentti vanhainkodissa (2020)
(El agente topo)
Satujen satu (1979)
(Skazka skazok)
A Song of Love (1950)
(Un chant d'amour)
Ohjus (2024)
1
... 10
Etusivu
|
Suositukset
|
Lisää elokuva
|
Arvosteltavaa
|
Kirjaudu sisään
Tilastoja
|
Tietoa palvelusta
|
Käyttöehdot
|
Palaute