Etusivu
|
Suositukset
|
Lisää elokuva
|
Arvosteltavaa
|
Kirjaudu sisään
ansi
Arvostelut
|
Tilastoja
|
Omat listat
|
Tiedot
Aikajärjestys
|
Arvosanajärjestys
Käyttäjän ansi arvostelut arvosanajärjestyksessä
Elokuva
Arvosana
Gettysburg (1993)
"
Tämä nyt vaan puree minuun kuin häkä. Tyylillisesti melkein kuin dramatisoitu dokumentti. Historiallista tarkuutta on kyllä kritisoitu. Leikkaus voisi olla hieman tiiviimpikin.
"
10
Batman (1989)
"
Loistava elokuva. En osaa kuvitella parempaa tämän lajityypin elokuvaa.
"
10
Seitsemän samuraita (1954)
(Shichinin no samurai)
"
Kurosawa on tehnyt muutamia hyviä elokuvia, mutta kyllä tämä on niidenkin joukossa yli muiden. Sapelin ja seipäänheilutus oli toki olennainen osa tarinaa, mutta siihen mahtui niin paljon muitakin ulottuvuuksia. Näyttelijätyö vaikutti paikoin vähän ylidramaattiselta, vaikka tasokasta olikin.
"
10
Knick Knack (1989)
"
Loistava pikku tarina.
"
10
Maalaisserkku (1936)
(The Country Cousin)
"
Taas yksi napakymppi Disneyn Silly Symphonies -sarjassa.
"
10
Akseli ja Elina (1970)
"
On tämä Täällä Pohjantähden alla -jatko-osakin sellaista suomalaiskansallista tavaraa niin kuin vain Väinö Linna sen tyylilajin osaa.
"
10
Geri's Game (1997)
"
On tämä hyvä. Voiko muutaman minuutin lyhytelokuva tämän paremmaksi tulla?
"
10
Ylpeys & ennakkoluulo (2005)
(Pride & Prejudice)
"
Sieltä onnistuneimmasta päästä Jane Austen -elokuvia. Hyvin oli onnistuttu puristamaan kirjan tarina kahteen tuntiin. Näyttelijät istuivat hyvin rooleihinsa. Keirakin todisti (minulle) osaavansa näytellä.
"
10
Pääsiäismunia (1934)
(Funny Little Bunnies)
"
Kertakaikkisen hauska ja herttainen tarina. Tätä voi katsoa kuinka pieni lapsi tahansa.
"
10
Järki ja tunteet (1995)
(Sense and Sensibility)
"
Historiallista ajankuvaa, romantiikkaa, hitunen elämän synkempiäkin puolia. Voiko tämän lajityypin elokuva tästä enää paljoa paremmaksi tulla?
"
10
Blade Runner (1982)
"
Nuoruuteni muistojen kultaama scifi-klassikko. Omaperäinen.
"
10
Viimeinen keisari (1987)
(The Last Emperor)
"
Erittäin hieno elokuvatoteutus niin poikkeuksellisesta ihmiskohtalosta. Samalla hyvä historian oppitunti.
"
10
Jänis ja kilpikonna (1935)
(The Tortoise and the Hare)
"
Hipoo täydellisyyttä lajissaan.
"
10
Batman - paluu (1992)
(Batman Returns)
"
Yhtä loistava kuin ensimmäinenkin osa. Tässä goottilainen jylhyys on viety huippuunsa.
"
10
Tora! Tora! Tora! (1970)
"
Vaikkakin hiukan kuivakka ja pitkäjohdantoinen, niin on tämä hieno analyyttinen elokuva Pearl Harbourin hyökkäyksestä ja etenkin siihen johtaneista syistä. Suurena plussana se että Japanin näkökulma tuotu näkyvästi mukaan.
"
10
Mikki ja orkesteri (1935)
(The Band Concert)
"
Huikeaa mielikuvituksen(kin) lentoa.
"
10
Täällä Pohjantähden alla (1968)
"
Tämä on liki täydellinen tuotos näin suomalaiskansallisesta näkökulmasta katsoen. Elokuva on tehty vasemmistoradikalismin aikakaudella ja jäljestä näkee että henki on ollut päällä.
"
10
Batman Forever (1995)
"
Ihan hyvä fantasia-actionelokuva, mutta kuitenkin varjo vain Burtonin ohjaamista helmistä.
"
9
Alternative Math (2017)
"
Tämähän oli tosi hauska.
"
9
Vain muutaman dollarin tähden (1965)
(Per qualche dollaro in più)
"
Tämä kakkososa on minun dollaritrilogia-suosikkini. Clint hoitaa hommansa, mutta sitäkin paremmin sen tekee Lee van Cleef.
"
9
1 ...
82
Elokuvahaku
Hakusana
Lisäehtoja
Lisäehtoja hakuun
Valmistumisvuosi:
-
Tyylilajit:
jokin valituista
kaikki valitut
ei mikään valituista
aikuisten
animaatio
dokumentti
draama
elämänkerta
fantasia
film-noir
historiallinen
kauhu
kokoperheen
komedia
lännenelokuva
lyhytelokuva
musiikki
musikaali
mysteeri
rikos
romantiikka
sci-fi
seikkailu
sota
toiminta
trilleri
urheilu
Etusivu
|
Suositukset
|
Lisää elokuva
|
Arvosteltavaa
|
Kirjaudu sisään
Tilastoja
|
Tietoa palvelusta
|
Käyttöehdot
|
Palaute